Het personeel komt voortaan tot rust in de nieuw ingerichte personeelskamer van het Heldring College in Den Haag, waar de sfeer ook fris en vrolijk is.
Of hoe het vooral níet was. Het was geen plek waar je tot rust kan komen en kan bijpraten met je collega’s. Ook de indeling werkte dat tegen. Eigenlijk was alleen de grote tafel en de helft van de bank functioneel in gebruik. De werkplekken onder het beeldscherm werden vooral gebruikt als opslag. Een deel van de bank stond weggedrukt in een hoekje achter de keuken en de barkrukken waren te laag. Daarnaast maakte het kleurenpalet het ook erg druk.
Het opheffen van de werkplekken en het grote scherm, maakte het mogelijk om de indeling aan te passen. Achter in de ruimte hoog zitten aan bartafels zodat je over en door de keuken heen kan kijken en zelf ook zichtbaar bent, zorgt voor een veiliger gevoel. Het lounge gedeelte kreeg een centralere plek en werd een echte zithoek waar je meer met elkaar zit dan voorheen. De wand waar de werkplekken stonden vroeg gewoon om de altijd populaire treinbank. Met het aankleden van en de goede maat barkrukken wordt de bar een plek die er bijhoort.
De omschrijving voor de gewenste inrichting was RUST, fris en vrolijk. Bij rust denk ik aan groen en natuur. Fris is eucalyptus, wat zo mooi vergrijsd zilverachtig groen kan zijn. Geel, wat vaak wordt geassocieerd wordt met de zon, maakt de meeste mensen vrolijk. In de nieuwe huisstijl zou een mooie warme geel komen, dus dat zou een leuke knipoog zijn. De stijl te omschrijven als licht industrieel Scandinavisch.
Het meubilair is weer een mooie mix. Laag/hoog, stof/kunstleer, bank/stoel, 2 personen/8 personen tafels. We hebben het zo licht en luchtig mogelijk gehouden en rekening gehouden met de grote tafel die zou blijven. De nieuwe hanglampen van natuurlijke materialen en de mos wandpanelen kleden het geheel aan.
Er was een duidelijk budget waar we ons aan moesten houden en dat is prima gelukt. Inclusief de lampen, bijzettafels en planten en (mos)schilderijen.
Het Heldring was het snel eens met het ontwerp en de offerte. De directeur wilde het zo veel mogelijk een verrassing laten zijn voor het personeel. In de kerstvakantie werd er geschilderd, want dat was al gepland. Het rood weg was al een hele verandering. Vervolgens hebben we de rest in de voorjaarsvakantie geleverd en geïnstalleerd. De dag na de vakantie is de nieuwe personeelskamer officieel geopend en in gebruik genomen. Het was een mooie verrassing.
Reacties:
Het is fantastisch geworden. We genieten enorm van de teamkamer. Echt top! – Agnes van Waardhuizen, directeur Heldring Business School
Wij zijn er heel blij mee! – Ikrame el Ayadi, schoolopleider Heldring Business School
De foto’s van het eindresultaat staan hieronder.
Neem contact op met Ilona Alders op 023-2100800 of stuur een bericht via de contactpagina.
Meer informatie vind je op de pagina over personeelskamer inrichten.
Natuurlijk geldt dat ook voor aula’s, mediatheek, kantine, directiekamer, enz.
Download gratis De 5 elementen voor De Leukste Inrichting
Zakelijke projecten
3 maart 2023